Dota-Wards-1068x601

تغییرات مپ در پچ ۷٫۲۰ دوتا۲

پچ جدید همراه با یک مپ کاملا باز سازی شده همراه بود و در زمانی که هیروها هنوز در حال تغییر می باشند ، احتمال اتفاق افتادن یک تغییر دیگر در مپ کاملا دور از ذهن است . یک هفته ی بعد ، چندین تیم ماهر این مپ جدید را آزمایش کردند و الآن بهترین زمان برای ما است که نگاهی بر روی روش Pull کردن یا Ward گذاشتن یا نوع قرار گیری تیم ها ، داشته باشیم .

وارد گذاشتن (Warding)

مپ جدید چندین قسمت خلاصه شده برای Ward گذاشتن دارد . بیشتر بازیکنان فکر میکنند که Ward گذاشتن بیشتر فرمولی مانند شده است و منطقی است – یک مثلث فارم کردن وجود دارد برای هر دو تیم و یک زمین بالا برای Tower های رده ی ۲ و زمین پایین که مقداری کمتری امن است برای فارم به همراه کیریپ مپ های اولیه .

به طرز جالبی ، برخلاف چیزی که تصور می شود ، جاهای خوبی برای Ward گذاشتن است ولی در عوض از بین بردن Ward دشمن خیلی مشکل است . جاهای زیادی برای Ward گذاشتن است که Vision خوبی را محیا می کند ولی خوب حدس شما برای محل آنها که Deward کنید باید دقیق باشد .

مانند همیشه با ابزار کمکی می توانید متوجه مقدار محوطه ای که Ward شما کاور می کند را ببینید ولی اگر دشمنتان در Deward کردن عالی است و شما هم نمی خواهید زیاد معلوم باشد که چه می کنید ، این محل ها جایی خوبی برای Ward گذاشتن است .

یک محل عالی دیگر برای Ward گذاشتن ، جنگل اولیه زمین بالای Dire است . این محل در بین دو درخت ، Vision ای برای دو زمینی که به HighGround ختم می شود ایجاد می کند که نسبت به چیزی که شما نیاز دارید می تواند مورد استفاده قرار بگیرد ، یا Vision برای Shrine یا کریپ مپ ها .

یک جای دیگر مثل Dire ، ولی نیاز است مقدار زیادی از درخت ها را قطع کرده تا بتوانید مقدار Maximum از Vision ای را که می خواهید دریافت کنید که تمامی زمین های ختم به HighGround را نشان می دهد + Tower .

در این قسمت این Ward همانند گیره ی کاغذ است ، ولی باز هم خیلی عالی است . ولی در ذهن داشته باشید که Deward می شود .

یک قسمت دیگر در دومین جنگل Radiant ، که می تواند Vision پشت Tower های رده ی یک و Shrine داشته باشد .

اینها چندین مثال ساده از Ward گذاشتن در رده های بالا است . با تعداد زیادی از HighGround جاهای زیادی برای Ward گذاری است که می تواند برای مدت زمان مناسبی به شما Vision دهد که می تواند خلاقانه یا ساده باشد .

پول کردن (Pulling)

طرز Pull و Stack کردن کاملا استاندارد شده است . بیشتر کریپ مپ های مهم را می توان در زمان های x:55 یا x:54 انجام داد ( Pull کرد ) ، هرچند ، چندین گزینه در قسمت Dire است که اینطور نیستند چون به River ( رودخانه ) نزدیک تر هستند و زمین کریپ ها را وادار با برگشت می کند وقتی که از جای خود بیرون می آیند ، پس باید یک خورده زودتر Pull شوند . این خیلی مهم است مخصوصا برای کریپ های Ancient چون Thunderhide ( یک نوع کریپ Ancient ) اول لول Frenzy خود را Cast کرده و حرکت می کند .

اگر شما کلا علاقه ای به Pull کردن نداشته و فقط موقع گذشت آنرا انجام می دهید ، بهتر از در زمان های x:55 و x:54 انجام دهید و x:54 یا x:53 برای کریپ های Ancient یا کوچک .

زمانی که حرف از Pull کردن است ، جفت کریپ مپ های کوچک را می توان در زمان های x:15 یا x:45 ، در حالیکه کناره های لاین های Offlane باید در زمان های X:18 یا X:48 . طرز Pull کردن برای لاین های Safe باید X:17 یا X:47 است .

تعدادی درخت هستند که قطع شدن آنها کار را راحت تر می کنند ( دایره های قرمز ) . برای Dire ، اگر می خواهید Pull را ببندید یا اینکه در یک مسیر خاصی انجام دهید ، باید درخت ها را قطع کنید . هرچند که زیاد لازم نیست ، ولی بهتر است انجام شود چون اگر انجام نشود Pull کردن سخت می شود و اگر Vision را از دست دهید ، مجبور به دنبال کردن کریپ ها می شوید . بطور کل اینکار اصلا لازم نیست مگر اینکه HP کریپ های آنجا ۴۰۰ تا باشد .

برای Radiant در لاین Safe با قطع درخت ها می توانید یک Pull ساده داشته باشید که کریپ های توی RIver نرفته و به راحتی به لاین بیایند . چون درخت ها را قطع کرده اید ، در زمان های X:16 یا X:17 باید Pull را انجام بدهید و سعی کنید که Vision خوب آز آنها داشته باشید و گرنه کریپ های لاین علاقه شان را از دست داده و حمله نخواهند کرد .

 

استفاده از HighGround های Tower های رده ی ۲

قسمت های HighGround یا Shrine های مهمترین قسمت های مپ هستند – کنترل کردن این محل ها یعنی کنترل کردن درگیری ها . در شروع همه فکر می کردند به تیم ها کمک می شود که از Tower های رده ی ۲ محافظت کنند و امنیت بیشتر برای درگیری و شانس Miss دادن نیست و استفاده از Shrine ممکن است .

هرکسی که بتواند Shrine را کنترل کند می تواند Tower رده های ۲ را هم کنترل کند ، به همین سادگی . اگر در جاهای مخصوص نباشید ، وقتی که Push صورت می گیرد دفاع کردن سخت می شود و دشمن در چندین زاویه می تواند حمله کند و Vision بهتری دارد .

وقتی که به شما حمله می شود ، حداقل کار ممکن برای دقاع این است که از Smoke استفاده کرده و طرف Mid به پایین آمده و حمله کنید (فلش های سبز رنگ میسر را نشان می هند)

این کار باید با دقت و آمادگی کامل انجام شده و اگر انجام شود ، فضای زیادی بین شما و دشمنی که Push می دهد ( که معمولا هم Carry است ) ایجاد می شود و اکر هم دشمن از Smoke شما متوجه شد و قصد ضد حمله داشت ، باید سریع عمل کرده و نتیجه را برعکس کنید . این بهترین راه ممکن برای مقابله می باشد .

ار طرفی هم شما می توانید اگر Carry دارید یا هستید ، به Shrine تلپورت کرده و فارم های آنجا را انجام داده تا زمانی که آماده شوید و تا آن موقع تیم شما در صحنه ی نبرد فعالیت خود را انجام می دهد .

حرف های پایانی

مپ جدید طوری ساخته شده است که ممکن است اصلا برای یک بازی دیگر باشد ، مسیر های رفتن و Ward گذاشتن تغییر کرده ، و مسیر های عجیب جنگلی ایجاد شده و حالا ، ما پنج ورودی برای جنگل همراه با Shrine داریم ، ۶ ورودی برای جنگل اصلی با Shrine ، مقدار ۲ تا کریپ مپ پایین برای هر دو تیم و Bounty Rune برای Dire که به طرز عیجیبی مثتثنا از این قاعده است .

درست است که قاعده ی کلی مپ را از بین برده و باعث شده که مپ یک جورایی حس قدیمی را ندهد و زیبا نباشد ، ولی باور بر این است که تاثیر بسیار بزرگی برای پیروزی با باخت تیم های رقابت کننده خواهد داشت.

 

جمع آوری تیم دوتا۲لیگا / ترجمه : مصطفی

2 Responses

Leave a Comment