Dota 2 Slark

برندگان و بازندگان پچ ۷٫۲۰ دوتا۲


سه هفته از آمدن Patch 7.20 گذشته است و ۳ تا Patch کمکی برای بهبود منتشر شده ، ولی بازهم کافی نبوده برای ایجاد یک توازن در بازی .


Phantom Assassin

اصالا لازم نیست برای دیدن نمایش قدرت Phantom Assassin به جای دوری بروید چون یکی همینجا است : بازی NoPangolier با آن در مسابقات رقابتی Chongqing Major که تعداد برد و باختشان ۳-۶ بوده و همه ی برد هایشان بخاطره Phantom Assassin بود .

یک Desolator ای که در ۱۵ دقیقه می آید تنها چیزی است که Naive برای کنترل MId-Game نیاز دارد .

تعجبی ندارد که Phantom Assassin به سرعت بعد از مسابقات Nerf شد . لول ۳ آن در حال حاضر ۰٫۴ ثانیه Cast Time دارد که کمی کار را راحت تر می کند برای دشمن . ولی باز هم با توجه به تغییراتی که در Armor و آیتم Desolator و Wraith Bands ایجاد شده ، هنوز هم قوی است .

Dazzle

لول ۶ این هیرو ( Bag Juju ) یک چیزی که از هیرو را دوباره معرفی کرد که قبلا هم بسیار قوی بود . یک Damage پایه قوی ، Animation عالی و لول ۱ ( Poison Touch ) یکی از قوی ترین لول ها از Early-Game تا Mid-Game است . حالا با Cooldown Reduction برای لول ۶ اش ، این هیرو به عنوان Core دارد پلی می شود .

بازیکن Vp.No[o]ne گنک می شود و دو نفر را با Poison Touch به همراه خود پایین می کشد .

در طول مسابقات Chongqing Major ، این هیرو در Role های مختلفی مانند Offlaner توسط LGD.Chalice یا Mid توسط Liquid.Matumbaman و Vp.No[o]ne بازی شد . در حالی که آیتم Midas بخوبی با Cooldown Reduction کار می کند ، پلیر های ماهر تصمیم به بستن Necronomicon لول ۱ کرده اند ، که مقدار Farm و همکاری با تیم را دوبرابر ، و کار با لول ۱ و لول ۳ را ساده تر می کند .

Sand King

لول ۲ این هیرو مایه ی دردسر شده است ، حتی در رنک های بالا که نمی توان چیزی را پیش بینی کرد . مقدار Winrate این هیرو در تمامی رنک های %۵۴ است ، %۱۰ افزایش نسبت به مقدار Winrage قبلی اش در Patch 7.19 . او در Patch های بعد از ۷٫۲۰ هم Nerf شد که مقدار Winrate آنرا %۲ کاهش داد . این هیرو در مسابقات Chongqing Major زیاد خوب نتوانست قرار بگیرد ، ولی همراه با Buff های جدید که بدست آورده است تنوانسته یک تاثیر قوی بر روی تمامی پلیر هایی که در گیم های دیگر در مقابل او بودند ، بگذارد .

Slark

حتی با داشتن ۵۰ درصد HP ، بازیکن VP.Ramzes می پرد و Double Kill اولیه را بدست می آورد .

دیگر به هیچ وجه نمی شود Slark متوقف کرد از آنجایی که Dark Pact ( لول ۱ ) تاثیر Hex را از بین می برد . با استفاده از Force Staff می توان از لول ۲ فرار کرد ( ولی آیتم Hurrican Pike نمی تواند ) و مکانیک جدید زنجیر شدن را بدست آورده است ، که باعث جلوگیری از Teleport می شود . اگر این فداکاری ای است که برای تاثیر Hex وجود دارد ، بازیکنان Slark آنرا قبول می کنند . مشکلات این هیرو در لاین ، بازی کردن با آن را در سطح حرفه ای مشکل کرده است ، هرچند که موفقیت این هیرو در گیم های دیگر ( با ۵۴ درصد Winrate ) نشان دهنده ای ار Nerf ها است . این هیرو برای مدت زیادی بیرون از Meta بوده است و زمان آن رسیده است که دیگر وقتش رسیده است که کمی بتوان حداقل روی آن حساب کرد ، لازم نیست که خیلی قوی باشد .

Centaur WarRunner

این هیرو در Patch قبلی به %۵۶ Winrate رسید ولی الان به روز به %۵۰ می رسد ، یکی از بزرگترین Nerf ها در Patch 7.20 . بنظر می آید که هیچ آرامشی برای بازیکنان این هیرو وجود ندارد ، چون که Patch 7.20 بر روی هیرو هایی تمرکز کرده است که خیلی Buff شده بوده اند . لول ۳ به مانده گاری اش در لاین کمک می کند ولی هزینه ی سنگین چندین Nerf برای هیرو همراه بود . لول ۲ دیگر Damage زیاد اولیه گیم را ندارد و مقدار Mana و Cooldown لول ۱ خیلی افزایش یافته است . مقدار Cooldown لول ۱ تقریبا ۲ دقیقه ( ۱۱۰ ثانیه ) و Cooldown لول ۳ به بلندی Cooldown اصلی لول ۱ ( ۹۰ ثانیه ) است .

Ursa

گذشت بی خطر و بی طرف این هیرو در Patch 7.20 صورت گرفت ، ولی در Patch 7.20c مقدار Damage لول ۳ این هیرو از ۱۲/۱۸/۲۴/۳۰ به ۱۰/۱۶/۲۲/۲۸ کاهش یافت و مقدار Agility اضافه از Talent لول ۱۵ از ۱۶ به ۱۴ کم شد . همانند این تغییرات هم در Patch های دیگر مانند : ۷٫۱۹ ، ۷٫۱۹c و ۷٫۱۹d بوده است ، ۳ Patch پشت سر هم . این تغییرات باعث می شود که Ursa مقدار %۳۰ کمتر Damage با لول ۳ خود در لول ۱ زده ( از ۱۵ به ۱۰ ) و برای ۸ ثانیه ( به جای ۲۰ ثانیه ) بماند . مقدار Winrate این هیرو از %۵۴٫۶ به %۴۸ کاهش یافته .

Clinkz

برای درک اینکه چقدر Clinkz ضعیف شده است ، باید نگاهی به Patch ها انداخت . Patch 7.20d به لول ۶ این هیرو %۱۰۰ Damage اضافه کرد . این تغییر برای افزایش Winrate آن از ۴۶ به %۵۱ کافی بود . باز هم با از بین رفتن لول ۶ قدیمی این هیرو ( Death Pact ) حس بازی کردن با آن کاملا تغییر کرده است . طرز برداری لول ۶ این هیرو ، استفاده از آنرا سخت می کند ولی Skeleton ها Damage قابل ملاحضه ای وارد می کنند .

Storm Spirit

بیشتر از بقیه هیرو ها ، Storm Spirit تحت تاثیر تغییر Boot ها شده بود . دیگر نه Boot Power و نه Phase Boots بدردش می خورد . آیتم اصلی Power Treads به او به اندازه ی کافی Attack Speed و Damage برای لول ۶ می داد ، ولی بستن Arcane Boots و بعد تبدیل آن به Bloostone ایده ی بهتری بنظر می آید . Storm Spirit بهترین استفاده کنند ( یا سو استفاده گره ) کم شدن مدت زمان Bloodstone بود که کمک می کرد که هر موقع بخواهد دوباره از هر جای مپ وارد درگیری شود . ولی تغییرات بر روی این آیتم ، این پتانسیل را از بین برده است ، و اینکه دیگر Intelligence به مقدار Mana Reg دیگر کمکی نمی کنند . Storm Spiirt در Patch قبلی زیاد قوی نشده بود ، ولی در موقعیت های مناسب خیلی قوی بود . ولی حالا این موقعیت ها دیر و دور از دسترس اند.

 

منبع : دوتا۲باف
جمع آوری و ترجمه تیم دوتا۲لیگا

Leave a Comment