bounty-hunter-hero-guide-970x570

چه زمانی شما باید Bounty Hunter بازی کنید ؟

در فصل ۱۱ Dream League Major این هیرو خیلی عالی و ساده خود را جلوه داد. Secret.Zai با این هیرو توانست در دقیقه ی ۸ موفق از لاین خود بیرون بیاید با بالاترین Net Worth در بازی. تلاش های دیگر بازیکن های برای بازی کردن با این هیرو موفقیت آمیز نبودند.
هیچ شکی وجود ندارد که برای رسیدن به حد پتانسیل یک هیرو، باید آن هیرو را شناخت و Zai یکی از بهترین Offlaner ها در Dota 2 می باشد. هرچند که این موضوع در مورد بازیکنان دیگر همانند : EG.s4 – VP.9pasha و Fnatic.Iceiceice که همه در بازی با هیرو باخته اند. بنظر می آید که موفقیت با این هیرو تنها بستگی به استایل بازی ندارد و هیرو ای مه در مقابل BH است، تاثیر گذار نیز میباشد.

  • حال کار Bountry Hunter در اینجا چیست ؟

    واکنش های اولیه نسبت به Bountry Hunter در Patch 7.21 میکس بودند. از یک طرف هیرو زیاد در کار تیمی قوی نبود و مانند قبل نمی توانست مانند قبل سودمند باشد و از طرفی دیگر Jinada که از اول کار شده بود، قویتر از آنی بود که فرض میشد .
    این تغییر به او این اجازه را داد که وارد صحنه ی حرفه ای در یک Patch جدید و نسبتا آرام شود. وقتی که صحبت از Laning باشد، Bounty Hunter نمی تواند خسارت زیادی وارد کند زیرا مقدار ضربه ی هیرو در اول بازی ۵۲ است. در عوض می تواند جسمی قوی با ۶٫۳۶ تا زره ( Armor ) و ۳۱۵ تا سرعت پایه را پیشنهاد کند.
    در نتیجه، با اینکه زیاد در Last Hit زدن قوی نیست، ولی میتواند در لاین Trade بهتری انجام دهد و بخاطره زره ( Armor ) بالا آیتم های مانند Tango و Healing Salve برای هیرو عالی هستند و سرعت پایه زیاد در اول بازی موقعیتی ایجاد میکند که Bounty Hunter تبادل هایش آسانتر باشد.
    اینها همه دلیل انتخاب شدن این هیرو در رده ی بالا است. Bounty Hunter به Offlane می رود. با یک Carry که خیلی به آیتم و لول وابسته است روبرو میشود، و شروع با تبادل با او کرده به همراه پول بیشتر وقتی که Cooldown لول Jinada آماده است. لاین ها در مقابل Bounty Hunter بیشتر شبیه به لاین های وسط بازی است بهجای اینکه مانند اول بازی باشد بدلیل وجود JInada و Buff های آن. نتیجه ی این چنین تهاجمی بازی کردن دو برابر است: در یک ۲v2 ساده، اگر مقدار Skill و لول یکی باشد، تیمی که Bounty Hunter را دارد برنده خارج می شود و بطور کل مزیت اضافه دارد.

  • همه چیز مربوط به زمان بندی

    قبل از اینکه شروع با توضیح دادن کامل Bounty Hunter شویم نیاز است که متوجه یک موضوع شویم: اهمیت زمان بندی در Dota. وقتی که بازی های رده بالا یا تیم های حرفه ای را نگاه می کنیم ( برای مثال تیم Virtus.Pro ) یک چیزی را خیلی واضح است: هماهنک سازی زمان آیتم بندی.
    برای کسی که بازی را نگاه می کند، اگر زیاد با Dota آشنا نباشد، فکر می کند همه اینها شانسی است، یک تیم سریع BKB میارد یا Mechansm یا بعد از چند دقیقه یک نفر می آید که Manta دارد و یک Smoke-Gank انجام میشود. این اتفاقات به همه چیز مربوط است غیر از شانس.
    بازیکنان حرفه ای بطور کامل از کاری که میکنند آگاه هستند. آوردن چندین آیتم هایی که میتوانند بازی را تغییر دهند در یک آن خیلی تاثیر گذارتر است تا اینکه هر کدام بصورت جدا و در زمان های مختلف آورده شوند.
    برای مثال، Razor آیتم BKB را میارد ولی Phantom Lancer هنوز Diffusal Blade را ندارد و تا ۲ دقیقه ی دیگه آنرا میگیرد. خوب در این ۲ دقیقه BKB کاملا بی مصرف است. شما نمی خواهید با تیمتان به Fight بروید با Push بدهید. شما میخواهید آیتمتان را بیاورید، و این یعنی که تیم مقابل ۲ دقیقه زمان دارد که نقشه ای برای مقابله بکشد، مقابله به مثل کرده و از تیم شما چند پله بالاتر بروند.
    حال اگر Razor صبر کرده و ۱ دقیقه دیر BKB خود را بیاورد چه؟ با اینکار یک فضای اضافه به Phantom Lancer می دهد که بتواند آیتم خود را ۱ دقیقه زودتر بیاورد، و ناگهان مبینید که تیم در حالت آماده باش و حمله قرار دارد و ۲ تا Core تیم توانسته اند آیتم ها را بیاورند.
    برای اینکه حداکثر خسارت را وارد کنید، هماهنک سازی زمان آیتم بندی بسیار مهم است و در بیشتر مواقع شامل بیشتر از ۲ نفرا از تیم میشود. ولی تیم های بهتر سعی می کنند از ۶۰ یا ۹۰ ثانیه ها استفاده کنند که Roshan را بندارند یا Tower را. اکر دشمن نسبت به عمل شما کاری انجام ندهد، شما نفع بیشتری از اوضاع میبرید. و اگر هم کاری انجام دادند، مسیر پیش رویشان انقدر های هم شیبش صاف نیست و شما مزیت های خود را دارید.

این اتفاق زیاد در لاین می افتد. کدام لاین می تواند ۲ تا Boot بیاورد، آیا Mid را Gank کنیم یا فشار بر روی لاین را افزایش دهیم. چه کسی میتواند Drum یا Atos خود را بیاورد و ۲ تا Tower بیرونی را از این ببرد؟ کدام یک از Support ها لول ۶ میشود و چه کسی Phase-Boots با ۲x Wraith Bands می آورد برای ایجاد تنش بیشتر در لاین؟

لول Jinada فقط مربوط به از دست دادن یا بدست آوردن Gold نیست
اگر مهارت در بازی با هیرو باشد، Bounty Hunter کاملا هماهنک سازی زمان آیتم بندی را برای تیم مقابل از بین می برد. بیشتر بازیکنان این تصور را دارند که تنها فایده این لول گرفتن Gold بیشتر است ولی ما فکر می کنیم که با آنجا ختم نمی شود.
اگر یک Core تیم ضعیف شود، Core تیم دیگر نمی تواند بخوبی عمل کند، اهمیتی هم ندارد چقدر بازی برای او خوب پیشرفته است. شما می توانید وضعیتی ایجاد کنید که یکی از دشمنان سعی می کند قویتر شود در حالیکه در لاین کناری دشمن دیگر سعی می کند حداقل Farm کرده یا کاری کند در مقابل شما، و در نتیجه فضا محدود شده و تیم مجبور به بازی بصورت پراکنده می شود که کار شما را برای Gank آسان میکند.

  • پس چرا هیرو در حال باخت است؟

    با توجه به چیزی هایی که ما مشاهد کردیم متوجه شدیم که باخت این هیرو در صحنه های حرفه ای مرتبط به Pick ها و روش بازی با آن است.
    تیم Virtus.Pro هیرو را در بازی سوم با Evil Genuises انتخاب کرد که هیروی مقابل او، هیروی بود که در مقابل Harass ها و تبادل ها قوی بود. Phantom Lancer بدلیل داشتن Stat های بالا در اول گیم می تواند به راحتی Last Hit بزند و به راحتی میتواند فرار کند و در کل یک Pick عالی برای Mid بود.
    همراه Phantom Lancer هیروی Shadow Demon است که می تواند خسارت زیادی با Magic وارد کند که کلا از مقدار Armor هیرو چشم پوشی می کند. باور ما بر این است که اگر هیرویی دارای خسارت Magic باشد می تواند بخوبی جلوی Bounty Hunter بایستد و چلوگیری از Farm و قوی شدنش شود.
    بدون توانایی برای تنبیه Harass کننده ها، Bounty Hunter نمی تواند واقعا کاری کند.

  • در چه زمانی باید Bounty Hunter را امتحان کنید؟

    این هیرو در حال حاضر در ۱۵ تای برتر رده های Divine است، برای همین امتحانش ضرری ندارد. بخاطر توانایی خوب Harass خود می تواند به Carry هایی که Farm زیاد نیاز دارند را سرکوب کند.
    این هیرو در اوایل گیم در تیم FIght های نمی تواند زیاد خوب عمل کند و مانند Core های دیگر مثل Ursa, Juggernaut, Troll Warlord و Monkey King خسارت جدی با مقدار آیتم های کم در اول بازی، تنش ایجاد کند.
    درکل Bounty Hunter در قسمت جایگاه خاصی قرار دارد و حتما دلیلی وجود دارد که Evil Genuises و PSG.LGD و Team Secret با او بازی کردند. دشمن را گرسنه رها کنید، از پول اضافه به نفع خود و تیمتان استفاده کنید تا Item های بیشتری برای Team FIght ها داشته باشید، بازی را ببرید و تمام !
    حداقل اینطوری باید کار کند ( بصورت تئوری )

One Response

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *